sobota 28. listopadu 2015

Dýňový krém s chilli

Já vím, už se blíží advent a dýně začínají mít pěkně odzvoněno. Před nějakou dobou jsem na Facebooku Bon Appétit sdílela fotku téhle dobrůtky a slíbila recept. No a pořád jsem se k tomu nějak nemohla dostat a nadávala si, že slibuju a pak nepíšu. Takže s velkým vroubkem ho vkládám až teď a doufám, že se vám povede sehnat dýni a že se hezky zahřejete tak jako já, když jsem vařila/jedla tento krém :)

Ingredience:

1 dýně (ideálně máslová, nicméně mně se na trzích povedlo sehnat jen Hokkaidó)
1-1,5l zeleninového/kuřecího vývaru
olivový olej
rozmarýn a tymán
1 chilli paprička
slunečnicová semínka na posypání
zakysaná smetana
sůl, pepř

Postup:

Hokkaidó dýně má jednu obrovskou výhodu - nemusí se loupat. Stačí ji nakrájet na menší kousky, posolit, popepřit, pokapat olivovým olejem, dát na plech, proklást rozmarýnem a tymiánem, promíchat a dát péct cca na 30 minut na teplotu 200 stupňů. Až se dopeče,  dejte ji do mísy/kastrůlu zalijte vývarem a promixujte. Vývar přilívám postupně, podle toho, jak polévku chci mít hustou. Radši si ho tedy nachystejte víc,  přinejhorším trocha zbyde. Nakrájejte si na kousíčky chilli papričku, část zamixujte, část můžete nechat nadrobno nakrájenou a přidat do krému. Do směsi už nedolévám žádnou smetanu ani nic podobného. Tento krém tak může sloužit jako celkem dietní pokrm - pokud držíte dietu jako já, dýně je naprosto dokonalá volba. Podávejte s trochou zakysané smetany a slunečnicovými semínky. Krutony jsou k tomuto krému taky fajn, nicméně všichni víme, že kutony a hubnutí nejdou dohromady. Ale když to nikdo nevidí, tak se to nepočíta, ale pšššt :)

Ještě jedna věc - můžete dát s dýní péct i jednu až dvě brambory - polévky tak bude víc, popřípadě brambora slouží na zahuštění, kdyby vám ujela ruka s vývarem :)

Bon Appétit!

Žádné komentáře:

Okomentovat