pondělí 15. června 2015

Jahodová marmeláda - upgrade

Asi to znáte, máte recept, který je prostě super, vaříte ho tak už strašně dlouho a najednou blik! Vyskočí žárovka a vás napadne, že se to dá udělat ještě nějak jinak. Nikdo neslibuje, že za každou cenu lépe, ale šance tu je. A hlavně to bude originál a až přijde návštěva, tak se vás všichni na ten kůl nápad budou strašně ptát.

A tak se mi stalo, že v tom našem domečku, kam jsme se přestěhovali, mě popadla zavařovací marmeládovo medovací mánie. Válení se v zavařovačkách ale není ten důvod proč jsem tak dlouho nic nenapsala - změna práce bohužel sebou mimo těch příjemných změn nese i spoustu učení se a stresu, takže domů dojdete tak, že sebou švihnete do postele a v případě, že počítač používáte celý den jako já v práci, nechcete ho už ani vidět. No a tak jsem jen vařila, zavařovala, pěstovala a spoustu věcí i dokumentovala, aby až jako teď konečně přijde energie a oproti tomu euforie a zároveň vyčerpání z nové práce trochu opadne, jsem mohla přidávat recepty ostošest. (Vím, pořád ještě vám dlužím recept na creme brulee - ti, kdo sledují FB, to vědí). A tak se teď vracím s receptem na ultra mega dobrou marmošku, která je ještě vydařenější než ta první, co jsem sem dávala. Tak snad bude chutnat :)

Ingredience:

1 kg jahod
800 g cukru (krystal či krupice)
10 lístků máty
1 citron

Postup:

Očistěte si jahody a smíchejte asi 3/4 z celého množství s půlkou cukru. To vše řádně prošťouchejte šťouchadlem na brambory a pak ještě promixujte tyčovým mixérem. Ideálně pak můžete ještě přepasírovat. Tuto směs pak začněte zahřívat. Po cca 10 minutách přidejte zbytek cukru a lístky máty a promíchejte. Vařte takto na mírném ohni asi půl hodiny, pak vyndejte lístky (když zůstanou déle, chuť máty je moc silná - někomu to šmakuje, ale doporučuju radši zlehka) a přidejte zbytek nadrobno pokrájených jahod (mám v tom ráda malé kousky, takže pokud to není podle vašeho gusta, můžete je rovnou rozmydlit všechny už na začátku). Vařte ještě něco přes hodinku, nakonec na posledních 5 minut přidejte šťávu z citronu. Stačí už jen nandat do sklenic a je hotovo :)

No a jakou marmeládu/džem/zavařeninu máte rádi vy? Máte nějakou ozvláštněnou marmeládu? A co vůbec děláte s úrodou jahod?

Žádné komentáře:

Okomentovat