sobota 14. března 2015

Čokoládový dort

Nedávno jsem tu psala, že radši peču než vařím. A vlastně jsem i pečením celkem profláklá a to jak v bývalé, tak i současné práci. No a když se slaví narozeniny, tak se jde za mnou. Náš nadřízený slavil kulatiny a tak jsem byla poctěna tím, že jsem mohla upéct dort. Musím se přiznat, že už dlouho jsem žádný dort nepekla, spíš se pouštím do koláčů a tak jsem byla celkem bezradná co a jak nachystat. A pak jsem si řekla, že každý má rád čokoládu a když už jsem vyšla ze cviku, nebudu vymýšlet žádné potahování a podobně, ale udělám klasický čokoládový dort.

Popravdě, chystat takový dort, když ještě kuchyň máme v polovičním vybavení a pouze s jednou formou (chtěla jsem dělat dvě patra), je časově náročné. Začala jsem ve středu, kdy jsem upekla spodní patro a nachystala krém. Ve čtvrtek jsem se pekla druhé patro, čekala až vystydne a pak zdobila dort. Hotovo bylo o půlnoci a tak si říkám, že na absolutní únavu (po celém dni v práci a pak večerním pečení) to vlastně dopadlo ještě dobře. Chuťově byl vynikající všichni si ho chválili, takže to pro mě bylo největší zadostiučinění.

A jak na něj? Našla jsem výborný recept na krém na kanále pekařky, která si říka Cupcake Jemma :

Ingredience:

300 g mírně změklého másla
540 g cukru moučky
4 lžíce mléka
180 g hořké čokolády

Postup:

Nejprve si vyšlehejte máslo, aby vám hezky zbělalo, následně přidejte cukr a vše šlehejte cca 5 minut. Přidejte 4 lžíce mléka a rozpuštěnou zchladlou čokoládu. A hotovo ! 

Jemma ho používá na zdobení svých cupcakes, nicméně na dort se hodí taky. Já jsem ho dala do středu dvou pater (hezky srovnaných do roviny) a pak navrch a kolem dortu. A z čeho byl korpus ?

Ingredience:

6 vajec
190 g cukru krupice
100 g hladké mouky
50 g oleje
60 g kakaa

Postup :

Pokud nemáte kuchyňský robot, nachystejte si svaly, bude to bolet :D. Ručním mixérem šlehejte celá vejce a cukr celkem asi 25 minut, když vydržíte 30, jedině dobře. Poté  přidejte už jen za pomoci vařečky nebo metličky olej a následně mouku. Pečte na 180 stupňů asi 40 minut. Než dáte piškot do trouby, zásadně s formou nebušte, ať vám piškot nespadne. To samé, když ho vyndáte z trouby - počkejte, než vychladne, a až poté ho můžete vyndat.

No a stačí jen nazdobit a je hotovo :) já ho ještě pro úplnou čokoládovost posypala čokoládovými pilinkami :)

Dobrou chuť :)


Žádné komentáře:

Okomentovat