čtvrtek 1. ledna 2015

Pórkový krém

Ano, přiznávám, nějakou dobu jsem se k Vám nevrátila s žádným receptem. To neznamená, že bych o Vánocích a svátcích nevařila - naopak. Po Novém roce se stěhujeme do Prahy a první dva měsíce budeme jen na mém pokoji, na kterém jsem doteď sama bydlela. Bohužel byt nemá troubu a tím, že není kuchyň "moje", nemám ani moc náladu vařit. Tak jsem si to vynahrazovala o svátcích. Veškerý čas jsem trávila mezi plotnou a osobou mou nejdražší a vracím se k Vám teď, abych se podělila o jeden z těch všech receptů, co jsem chystala :)

Krémové polévky máme doma nejradši a přiznám se, že se s vývarama doma moc nenadělám. Nejraději krémová, co zasytí a zahřeje :)

Ingredience:

1 středně velký pórek
1 větší cibule
1 menší mrkev (popřípadě polovina)
1 brambora
1 stroužek česneku
1,5 lžíce másla
1 litr zeleninového bujónu
sůl a pepř dle chuti

Postup:

Přiznám se, že domácí vývar moc často na zalití tohoto typu polévek nepoužívám, takže dost často jen rozpustím dvě kostičky zeleninového bujónu v litru vody a mírně povařím. Pokud samozřejmě použijete domácí vývar, jedině dobře. Začínám tedy tímto. Zároveň si na másle zpěňte cibuli s česnekem, poté přidejte nahrubo nastrouhanou mrkev a nakolečka nakrájený pórek a osmahněte. Poté, co se zelenina orestuje a zesklovatí, zalijte vývarem a přidejte na kostičky nakrájenou bramboru. Řádně provařte a nakonec promixujte a eventuelně dochuťte. Servírujte se lžičkou zakysané smetany, trochou slunečnicových semínek a krutony nebo toustíky.

Dobrou chuť a ať se Vám rok 2015 vydaří podle Vašich představ :)

Žádné komentáře:

Okomentovat