čtvrtek 25. prosince 2014

Skořicovo-jablečný koláč

Přiznám se, že letošní Vánoce moc nehrotíme. Je to dané i tím, že jsem zpět do Brna jezdila jen na víkendy a tudíž jsem neměla ani čas a ani náladu nějak napéct. Potom právě kvůli tomuhle trajdání sem a tam se nám nechtělo shánět stromeček a jelikož plánujeme stěhování a to bude taky něco stát, tak nehrotíme ani dárky. Jediná věc, které jsem se nechtěla vzdát, byl bramborový salát a ten jsem taky udělala. Muž měl za úkol den předem koupit kuřecí prsní řízky, protože rybám moc neholdujem. Teda já. No a jaké milé překvapení, když řízky otevřu a jsou nepoživatelné... takže Vánoce jen se salátem...

Abych zachránila situaci a doma to aspoň Vánočně vonělo, rozhodla jsem se upéct něco se spoustou skořice, která podle mě k Vánocům určitě patří. A tak jsem sáhla po tomhle receptu a upekla skořicový koláč. Zaprášilo se po polovině ještě během večera. A víte co? I bez stromečku a tuny dárků jsme si Vánoce užili - protože jsme byli spolu :)

Ingredience:

1 jablko (ideálně granny smith)
4 lžičky mleté skořice
1,5 hrsti vlašských ořechů nasekaných na hrubo
100 g polohrubé mouky
50 g hladké mouky
100 g cukru krupice
5 lžic mléka
8 lžic oleje
2 vajíčka
2 lžičky kypřícího prášku
špetka soli

Postup:

Nejprve si vyšlehejte z bílků a špetky soli tuhý sníh. Potom si vyšlehejte žloutky s cukrem a přidejte mléko a olek. Zvášť si promíchejte obě mouky, kypřící prášek a skořici a tuto směs pak postupně vmíchávejte do vyšlehaných žloutků. Následně zlehka zapracujte sníh a úplně nakonec přidejte jablko nastrouhané nahrubo a ořechy. Těsto vlijte do koláčové formy a pečte cca 35-40 minut na 175 stupňů. Podávejte s kopečkem zakysané smetany, která celý koláč krásně osvěží.

Dobrou chuť a ŠŤASTNÉ A VESELÉ! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat