pátek 26. prosince 2014

Čokoládové brownies

Skořicový koláč u nás doma měl až takový úspěch, že druhý den nezbyl ani jeden kousek a tak jsem přemýšlela, co bych mohla udělat ke kávě a druhý den k snídani za dobrotu, ať nejsme jen o chlebu. No a jelikož den po Štědrém večeru nemůžu čekat supermarkety otevřené (což naprosto schvaliju), byla jsem odkázaná na to, co ještě zbylo doma.

Popravdě do klasické bábovky se mi nechtělo - na tu jsem měla doma vše. A tak jsem se začala přehrabovat ve skříňkách a našla skoro celou velkou čokoládu na vaření. A z toho se to odvinulo - budou brownies. Když jsem je začala chystat, přítel poznamenal, že tohle není nic těžkého, že je jeden čas dělával taky. Toto doznání mě celkem fascinovalo - za dva roky jsem žila v tom, že zvládne jen vodu na čaj, volská oka a palačinky. A teď se sám prořekl a bude asi muset předvést, co umí :D 

Brownies se povedly a byly tím mým Francouzem schváleny, že jsou prý lepší, jak ty jeho (proč mě to překvapuje?? :D). Tak ať se taky povedou :)

Ingredience:

130 g čokolády na vaření
4 vajíčka
200 g másla
125 g hladké mouky
220 g cukru krupice
1/4 lžičky prášku na pečení
2,5 lžíce holandského kakaa

Postup:

Nejprve si předehřejte troubu na 180 stupňů. V kastrůlku si rozehřejte čokoládu s máslem na mírném plameni. Mezizím si ušlehejte vajíčka a stranou si smíchejte všechny sypké suroviny. Ty potom postupně vmíchávejte do vajíček. Následně přideje mírně vychladlou čokoládu s máslem a těsto spojte. Pekáček (ideálně malý obdélníkový nebo čtvercový - já ho ale nemám a koláčová forma to zvládla taky) si vymažte máslem a vyložte pečícím papírem a na něj vylijte těsto. Dejte péct na 35-40 minut. Vršek musí být upečený, ale vnitřek ještě hezky vlhký. Nakrájejte po kostičky a můžete podávat! :)

Enjoy your meal !

Žádné komentáře:

Okomentovat