středa 17. prosince 2014

American pancakes

Doma se slanou snídaní moc nepochodím. To je asi jedna z mála nevýhod vztahu s Francouzem. Osobně miluju anglický styl snídaně - slanina, vajíčka, ogrilovaná zelenina... Bohužel z mých zkušeností Franouzi slaným snídaním moc neholdují, raději si dají nějaký koláč, croissant anebo bagetu s domácí marmeládou. Ta moje jahodová zmizela, jen se za ní zaprášilo. Jednou z velice oblíbených snídaní u nás doma jsou ale i americké lívance. 

Ikdyž mám volno, neumím spát moc dlouho. Většinou se vzbudím tak o dvě hodniny dřív než moje polovička a tak to dopadne často tak, že se zvednu a jdu něco upéct anebo nachystám nějakou větší snídani. A tak se stalo jednoho dne, že mě napadlo udělat americké lívance. Nejsou náročné a tak byly hotové raz dva. Ještě teplé jsem je pak donesla do postele a ohleduplně přítele probudila (však víte, na chlapy nemůžete moc rychle). A reakce? "Kdes to koupila?" :-D Asi škoda komentovat, ale omlouvá ho rozespání. Ty pravé grády jsme potom lívancům dali po tom, co naše společná kamarádka si nechala rodinou dovézt z Kanady pravý javorový sirup. Yummy!

A tady je recept i pro vás - snad vaše drahá polovička nebude mít takový rozespalý komentář, jako ta moje :)

Ingredience:

300g hladké mouky
4 lžíce cukru
1 prášek do pečiva
2 vejce
400 ml mléka
5 lžic oleje
špetka soli

Postup:

Nejprve si smíchejte v jedné nádobě sypké ingredience a v druhé ty tekuté. Posléze vlijte tekuté ingredience do první misky a umíchejte hladké těsto. Nechte ideálně 10-15 minut odpočinout. Já smažím bez tuku a přijdou mi tak nejlepší, ale pokud vám to vyhovuje jinak, jen do toho :)

Toto množství by mělo stačit na snídani pro celou rodinu. My děláme cca z půlky a věřte, že těch lívanců pak moc nezbyde :-D

Enjoy your meal!

Žádné komentáře:

Okomentovat