pátek 28. listopadu 2014

Ty jsi má, jahodová...

... aneb když nevíte, co s jahodami.

Přiznávám, že tahle situace se Vám v tohle roční období nepřihodí a slibuju, že víc marmeládových témat bude až v létě. Nicméně jahodovou marmeládu miluju a při pohledu do ledničky jsem si na ni vzpomněla a řekla jsem si, proč si ji nedat aspoň sem, že?

Poprvé jsem marmeládovala letos v létě. Popravdě, doma jsme si na zavařování a podobné rituály nikdy moc nepotrpěli. Mamky heslo je "hlavně se s tím dlouho necrcat". Každpopádně jsem se ale letos dostala do situace, kde jsem neměla moc na výběr.

Na trhu jsem koupila krásné jahody. Hodně. A v nadšení, jak jich je hodně a jak krásně vypadají, jsem je moc nekontrolovala, naběhla jsem platit a už jsem se těšila, až je doma budu zobat. Chyba!! Vypadaly krásně, ale po bližším prozkoumání mi došlo, že déle než den či dva nevrdrží. Takže se šlo na marmeládu!

Ingredience:

1 kg jahod
1 kg cukru
1 citron
1 vařečka
1 kastrol
Sklenice na zavařování

Postup:

Vymačkejte citron a nakrájejte na menší kousky jahody. Pokud jsou měkčí, jako jsem měla tehdy já, nemusíte je nijak pomačkávat vidličkou a podobně, ono se to všechno zařídí samo během vaření :). Postavte hrnec na plotnu, a dejte do něj jahody, citron a cukr. Promíchávejte a přiveďte k varu. Až vám směs začne bublat, stáhněte oheň na minimum a nechte takto provařit asi hodinu a půl. Když už máte hotovo, vypněte sporák, míchejte ještě cca dvě minuty a potom dávejte do sklenic. 

Voila!! :)

Úsměvná historka:
Když jsem úspěšně a esteticky naplnila sklenice (přesně tu, co vidíte na fotce), otočila jsem je dnem vzhůru přesně tak, jak se to dělá. No otočila jsem jen jednu, protože ve chvíli otočení se ukázalo, že gumičky vůbec netěsní a vše se začalo valit ven. A ponaučení? Žádné otáčení, nechat vychladnout a stejně všechno zkonzumovat co nejdřív. Ono to stejně dlouho bez dotkutí nebude ;) 

Žádné komentáře:

Okomentovat