čtvrtek 27. listopadu 2014

Pâté fait maison

Ani ne před rokem jsme se s přítelem přestěhovali. Po všech zkušenostech se stěhováním jsem se nikdy neponaučila a šli jsme do toho znova. Byt je nádherný, snová kuchyně a tak to jen láká k tomu, aby se uspořádala kolaudačka. Nikdy jsem nekolaudovala a tak jsem byla natěšená, že si to s přáteli užijeme a zárověň jsem se těšila, že budu moct navařit.

Nevím, jestli to máte stejně, ale mně se často stává, že nemůžu za boha přijít na to, co bych měla uvařit, aby to bylo jiné, než jindy. Mám svoje osvědčené recepty, ale nějak jsem tehdy cítila, že to chce něco nového. A jak jsem tak hledala, narazila jsem na recept na výbornou játrovou paštiku. Trošku jsem ji vylepšila a... voila! Nejlepší recept na paštiku je na světě. Naprosto neskromně musím poznamenat, že tak dobrou paštiku jsem ještě nejedla :)
A tady je recept:

Ingredience:
250 g kuřecích jater
180 g másla
olivový olej
1 cibuli
1 stroužek česneku
snítku rozmarýnu
hrst sušených brusinek
2 lžíce zavařených brusinek
hrst nasekaných mandlí
sůl
pepř
na podávání bagetu

Postup:
Játra očistěte a odstraňte z nich všechny blanky. Cibuli a česnek nakrájejte (je uplně jedno, jestli na jemno nebo na hrubo - stejně to pak rozmixujete) a osmahněte je na pánvi na olivovém oleji dozlatova. Poté přidejte celá játra a opečte je z obou stran. Důležité je pánvičku mít pořádně rozehrátou a s tím smažením to moc nepřehánět.Játra musíte mít zvenku krásně hnědá, ale vevnitř pořád ještě růžová. Když tenhle moment prošvihnete, paštika bude zrnitá a to není vůbec dobré. Když máte hotovo, vyndejte celou směs a nechte vychladnout. Když se Vám nechce čekat, klidně může přijít na chvilku na balkón nebo do ledničky. Ve chvíli, kdy máte játra vystydlá, roymixujte jea přidejte máslo. A zase mixujte. Osolte a opepřete (já solím už i při opékání, ale můžete znova klidně v této etapě). Důležité je, aby bylo domixováno do hladka. Nakonec přidejte hrst pokrájených brusinek a mandlí (ne každý tam chce mít ty velké kusy). Pak už jen chybí zavařené brusinky a rozmarýn a máte hotovo :)


Tak ať chutná :)


Žádné komentáře:

Okomentovat